سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام جعفری- رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های خراسان جنوبی

حوزه/ مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه های خراسان جنوبی اظهار داشت: ما از آموزه های دینی و قرآن کریم، بحث تعلیم و تربیت را همسان می بینیم، اما در دانشگاه این گونه نیست و اگر روزی نگران تزکیه و تربیت بودیم، امروز نگران تعلیم هم هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام جعفری، شب گذشته در نشست روسای دانشگاه های خراسان جنوبی با رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور، اظهار داشت:  ما از آموزه های دینی و قرآن کریم، بحث تعلیم و تربیت را همسان می بینیم، اما در دانشگاه این گونه نیست و شاید در شورای عالی انقلاب فرهنگی بشود راه حلی پیدا کرد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه های خراسان جنوبی افزود: اگر روزی نگران تزکیه و تربیت بودیم، امروز نگران تعلیم هم هستیم.

وی با اشاره به اینکه دانشجوی ما به خاطر آسیب فضای مجازی خیلی حال شنیدن و گوش کردن ندارد، گفت: متاسفانه دانشجو حضور پررنگی در کلاس ندارد و باید برایش فکری کرد.

حجت الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: به نظر می رسد اگر راهکاری برای مدیریت پیدا نشود آسیب ها روزبروز بیشتر می شود و ممکن است علاوه بر تربیت، تعلیم هم دچار مشکل شود.

اصلاحات در دانشگاه ها از تهران شروع شود

حجت الاسلام «سید محمدباقر عبادی» نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: دانشگاه ها فقط در تهران نیستند که تمرکز بودجه آنجاست، درحالی که دانشگاه های شهرستان ها هم هیئت علمی و هم مدیران زحمت می کشند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درصد قبولی ارشد این استان جزو 10 استان اول کشور است که نشانه خوب کار کردن اساتید است، بیان داشت: دانشگاه«شریف» اگر شریف شده به خاطر دانشجو است، زیرا دانشجو را با بالاترین رتبه و اعتبارات تحقیقاتی را هم می گیرد.

وی  خاطرنشان کرد: اگر دانشگاهی دانشجوی ضعیف می گیرد و قوی تحویل می دهد کار بزرگی کرده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نخبه پروری در آیین نامه ارتقای اساتید دیده نمی شود، متذکر شد: فقط صرف مقاله نباید معیار باشد.

حجت الاسلام عبادی خاطرنشان کرد: اصلاحاتی که در دانشگاه ها انجام می شود باید از تهران شروع شود و سپس به دانشگاه های کوچک تر در استان ها ختم گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha